Andělská výuka

Brzy po zahájení čtvrtečního vyučování se z chodby ozývaly hrozivé zvuky a děti ve třídě byly okamžitě v pozoru. Už den předem jsem asi musela být velmi přesvědčivá při povídání o možné návštěvě Mikuláše, když někteří nemohli ani v klidu spát, ale ten kravál z chodby vehnal hrůzu do tváří i hrdinům, kteří měli dosud plnou pusu silných slov. Mikuláš skutečně přišel. Jeho družina byla velmi početná, andělů dost, čertů ještě víc, co se tedy bude dít? Kdo ve třídě zůstane? A koho možná odnesou?

Mikuláš přečetl ze své knihy, jak si prvňáčci vedou. Informace byly kupodivu velmi přesné, má opravdu důvěryhodné zdroje. V naší třídě se zatím moc nezlobí, ale padá se tu ze židlí a pořád se vyrušuje v čase, kdy je to nejméně třeba. Leckdo pak neví, co má právě dělat, dokončuje se po vyučování. I přesto čerti věděli, že tady strašit nemusí, dokonce někoho pohladili. Mikuláš si poslechl slib, že se děti budou snažit neplést si třídu s hřištěm a ve vyučování už zavřou pusu. Slibem nezarmoutíš. Poslechl si také písničku a pak požádal svůj andělský doprovod, aby dětem předal malou dobrotu.

Celý den se pak již nesl v duchu andělském, občas narušeném nějakou tou čertovinou. Kromě práce se dostavila také ještě dvě překvapení. Na okně jsme objevili boty, které nám tam zanechal asi Mikuláš, i když jsme si vůbec nevšimli, jak se mu to podařilo. Kdo by to byl řekl, že i on umí tropit lotroviny. V první botě totiž byl vzkaz pro děti a hlavně pro udivenou paní učitelku, že až do Vánoc zrušil psaní domácích úloh. Ve druhé jsme po dlouhém hádání objevili psací pera. Každý si ho také hned vyzkoušel při psaní dopisu Ježíškovi. Vsadím se, že ještě teď si někdo z rukou drbe inkoust. Aby s jeho odstraňováním nebylo tolik práce, doporučuji domů pořídit zmizík. A přestože se psaní už celkem daří, bude znovu třeba obrnit se svatou trpělivostí. Jednou pero nechce psát, podruhé pustí inkoustu moc, mnozí se ještě rádi na čas vrátí k tužce. Nebraňte jim v tom. Pero si necháme hlavně do matematiky, na číslicích se rozepíšeme a do češtiny ho budeme zařazovat podle toho, jak to půjde.

Zbytek dne jsme již věnovali dodělávání individuální práce, skupinovým záležitostem a odpočinkovým činnostem, došlo také na čtenou pohádku i krátký filmový příběh. A i když jsme nestihli všechno, byl to podařený den, tentokrát s Mikulášem.