Máme za sebou další projektovou záležitost, tentokrát týdenní projekt o lidských smyslech. Že to byl týden velmi výživný si jistě dovede představit. Věřím, že doma každý den děti vyprávěly své zážitky, které doplnily o nově získané vědomosti. V osobním portfoliu mají všichni spousty pracovních lisů z jednotlivých dnů, fotogalerie je zasypána velkým množstvím fotek. Moc děkuji rodičům za podporu a výbornou spolupráci. V pondělí jsme začali hmatem. Děti si přinesly z domu připravené vypichované hmatové obrázky, které následně daly k hmatovému poznávání svým spolužákům. No nebylo to zrovna snadné. Jednodušší tvary šly poznat snadno, ale někteří koumalové nám vnímání stížili. Seznámení s Braillovým písmem nám pak pomohlo k vytvoření jmenné vizitky pro nevidomé. V úterý přišel na řadu zrak. Zajímavostí se staly optické klamy, které děti velmi bavily. Zde přidávám odkaz k domácímu vyzkoušení . Že život lidí zrakově postižených je velmi těžký jsme si vyzkoušeli při chůzi po chodbě, svačině i v tělocvičně, kdy děti měly zavázány oči a musely se spolehnout na svého osobního asistenta. Středa a čtvrtek byly věnovány čichu a chuti. Domácí příprava dětí byla velmi kreativní. Pro kamarády si nachystaly pět věcí určených k poznávání čichem a chuti. Chutnala čokoláda, ořechy, kokos, nechutnal česnek či celer. Tento smysl měli všichni velmi dobře vyvinut. Horší to bylo s čichem. Koření nám nešlo pojmenovat, houby moc nevoněly a tvarůžky doslova smrděly. Na závěr jsme si nechali sluch. Kdo si myslí, že v pátek bylo v naší třídě takové ticho, že bychom slyšeli spadnout špendlík na zem, je na omylu. Zkoušeli jsme poslouchat různé zvuky a tóny, které nás obklopují. To byl tedy rámus. Zpestřením byla domácí vyrobená sluchová pexesa, která budeme nadále využívat v hodinách Umění a kultura. Věřím, že tento projekt byl pro děti nejen zážitkový, ale hlavně přínosný. Nově získané znalosti budeme moci využít již v úterý na exkurzi do Pevnosti poznání, kde se s lidskými smysly opět setkáme.