Speciální pedagog - Mgr. Gabriela Tůmová, Vendula Hrabcová
Školní speciální pedagog poskytuje poradenskou péči a orientuje se zejména na podporu a pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami nebo žákům, u nichž existuje riziko jejich vzniku.
KONTAKT:
Mgr. Gabriela Tůmová
Email: gabriela.tumova@zspolesovice.cz nebo
BAKALÁŘI
Vendula Hrabcová
Email: vendula.hrabcova@zspolesovice.cz NEBO Bakaláři
KONZULTAČNÍ HODINY:
podle individuální domluvy
Příklady potíží, se kterými Vám může speciální pedagog pomoci:
1. stupeň
- pletou se mi písmena
- nedaří se mi čtení
- nepamatuju si básničku
- píšu písmena zrcadlově
- zapomínám psát velká písmena na začátku věty i u vlastních jmen
- jsem moc pomalý/á
- často škrtám
- skoro si nepamatuju, co nám paní učitelka vyprávěla
- Kolik jen těch zajíců je?
2. stupeň
- Pomóóc, diktát!
- Málo času, málo času!
- ať už ti ptáci přestanou řvát! Nemůžu se soustředit!
- Co jsem to tu napsal?! Tapček místo ptáček?! To přece není možné!
- Fuj – slepá mapa!
- Vždyť jsem si to kontroloval/a! Proč jsem ty chyby neviděl/a?
- Už pětkrát jsem si to zadání přečetl/a, ale fakt nevím, co se po mně chce!
- Fakt jsem se to učil/a a uměl/a jsem to! Nějak se mi to vykouřilo z hlavy.
Jsme tu pro Vás a těším se na Vás!
Odkazy na užitečné webové stránky
Na následujících webových stránkách můžou děti pomocí různých cvičení procvičovat percepce důležité pro čtení a psaní
Online cvičení:
Ke stažení:
Náměty pro rozvoj oslabených percepcí
Náměty pro rozvoj slouží k procvičování percepcí, které jsou důležité pro čtení a psaní. Trénování je nejlepší provádět každý den alespoň 10 minut.
Jak s náměty pracovat?
Vyberte si, co chcete trénovat. Např. Dnes chci s dítětem trénovat sluchovou analýzu a syntézu. Následně si vyberte konkrétní aktivitu. Např. rozklad vět na slova – určování počtu slov ve větě. Takto postupujte každý den nebo alespoň každý druhý den.
Prosím, berte tento výčet aktivit jako možnost, jak pomoci Vašim dětem s jejich čtením a psaním. V případě jakýkoli dotazů mě neváhejte kontaktovat.
Náměty pro rozvoj oslabených percepcí.docx